خرید پرینتر خانگی

نکاتی که برای خرید پرینتر خانگی لازم است بدانید!

مقدمه
امروزه پرینتر‌ها در انواع مدل‌ها ساخته می شوند و با قابلیت‌های بسیار متوعی روانه بازار می‌شوند، شناخت ویژگی ها و مشخصات هرکدام از آنها الزامی می باشد چرا که برخی از پرینتر ها برای مصارف خانگی کاربرد داشته و برخی دارای کاربرد گسترده تری هستند و در محیط های بزرگتر مورد استفاده قرار می گیرند. این قابلیت های متنوع پرینتر ها، افراد را در زمان خرید دچار سردرگمی و تردید می کند. به همین دلیل اگر قصد دارید یک پرینتر مناسب برای منزل خود خریداری نمایید اما نسبت به انتخاب بهترین پرینتر خانگی اطمینان خاطر ندارید و یا اصلا در جریان مشخصات پرینتر های خانگی نیستید پیشنهاد می کنیم حتما این پست را تا آخر مطالعه نمایید.

چگونه پرینتر مناسب برای منزل خریداری نماییم؟

قبل از پرداختن به انواع پرینتر های موجود در بازار نیاز است شما به این سوال پاسخ دهیید که به چه دلیل قصد خرید پرینتر خانگی را دارید؟ آیا می خواهید عکس ها و اشکال گرافیگی را با استفاده از دستگاه های پرینتر به چاپ برسانید و یا اینکه فقط می خواهید فایل های مربوط به اسناد و متون را به صورت فیزیکی در اختیار داشته باشید؟

پس از اینکه هدف خود را از خرید پرینتر مشخص نمودید اکنون باید بدانید که پرینتر ها بر اساس برند، کانن یا برادر، اپسون یا اچ پی به دو دسته جوهری و لیزری تقسیم می شوند

پرینتر های جوهر افشان

 پرینتر‌های جوهری بهترین گزینه برای چاپ عکس‌ها و نمودار‌های رنگی هستند و در زمینه پرینت رنگی حرف اول را می زنند چرا که نسبت به پرینتر های لیزری، این نوع فایل ها را با کیفیت بسیار عالی چاپ می کنند. پرینتر های جوهری از طریق سوزن‌های نازل بسیاری ریزی که در هد پرینتر قرار گرفته اند، جوهر درون کارتریج را به  شکل قطره‌هایی بسیار کوچک روی کاغذ پخش می کند و به این ترتیب عکس ها با کیفیت رنگی بر روی کاغذ چاپ می شوند.

اگر نیازی به خرید پرینتر ندارید برای سفارش پرینت ارزان یا چاپ کتاب روی هر کدام کلیک نمایید.

پرینتر های لیزری

این نوع پرینتر ها به دو دسته رنگی و تک رنگ تقسیم می شوند. اگر چه پرینتر های لیزری در  در چاپ اسناد و فایل‌های تک رنگ متنی با سرعت بالا عمل می‌کنند اما در مقایسه با پرینترهای جوهر افشان نمی توانند چاپ عکس باکیفیت را تقدیم شما نمایند. این نوع پرینتر ها بیشتر برای چاپ جزوات و اسناد کاربرد دارند. به طور کلی باید گفت اگر قصد شما از داشتن پرینتر خانگی، چاپ عکس و کار های گرافیکی است پرینتر های جوهر افشان را انتخاب نمایید و چنان چه هدف شما فقط چاپ متن ها و فایل های تک رنگ است پرینتر های لیزری برای شما مناسب هستند

پرینتر های تک کاره

منظور از پرینتر تک کاره دستگاه هایی هستند که فقط یک قابلیت دارند و آن فقط مربوط به چاپ جزوه و مدارک سیاه و سفید است. با خرید این نوع پرینتر ها، شما دیگر نمی توانید به چاپ رنگی دسترسی داشته باشید

پرینتر چند کاره

این نوع دستگاه های پرینتر از قابلیت های  اسکن، فکس و کپی برخوردار هستند. با خرید این پرینتر ها در هزینه های شما صرفه جویی خواهد شد زیرا نیازی به خرید چند پرینتر نخواهید داشت.

چرا پرینتر های جوهر افشان نسبت به پرینتر های لیزری برای مصارف خانگی مناسب تر هستند؟

تا کنون متوجه شدیم که از نظر کارایی، پرینتر های جوهری قابلیت پرینت رنگی را دارد و برای چاپ کار های گرافیگی و عکس ها، گزینه انتخابی مناسب تری می باشند اما این تنها دلیل انتخاب پرینتر های جوهری برای استفاده در منزل نیست. دلایل دیگری وچود دارد که در ادامه گفته خواهد شد و به شما این اطمینان خاطر را می دهند که انتخاب این نوع پرینتر های رنگی برای مصارف خانگی بهتر است

قیمت پرینتر های جوهری خانگی

 نکته مهم دیگری که درباره پرینتر های جوهر افشان وجود دارد این است که پرینتر‌های جوهری نسبت به پرینتر‌های لیزری  قیمت بسیار کمتری دارند.

ابعاد پرینتر های جوهری

با توجه به اینکه شما می خواهید پرینتری خریداری نمایید که در منزل شخصی مورد استفاده قرار داده و حجم زیادی را اشغال نکند توصیه می کنیم پرینتر های جوهری را خریداری نمایید زیرا دارای ابعاد و اندازه‌هایی کوچک هستند پس اگر در خانه محدودیت فضا دارید حتما پرینتر های جوهری خانگی را خریداری کنید

سرو صدای کمتری ایجاد می کنند

دلیل دیگری وجود دارد که افراد را به خرید پرینتر های خانگی جوهری ترغیب می کند و آن این است که  که این دسته از پرینتر‌ها سروصدای کمتری در زمان کار ایجاد می کنند. پس اگر یکی از دغدغه های شما به هنگام خرید پرینتر های خانگی، نگرانی از  صدای بیش از حد پرینترها در حین کار است به شما پیشنهاد می دهیم، پرینتر‌های جوهرافشان را برگزینید.

سرعت و کیفیت چاپ بالای پرینتر های جوهری خانگی

پرینتر های جوهرافشان این قابلیت را دارند تا متن‌ها و عکس های رنگی را با سرعت بالا و کیفیت چاپ عالی بر روی کاغذهای سایز A3 چاپ نمایند. این در حالی است که برخی دیگر از این پرینتر ها قابلیت چاپ بر روی کاور های سی دی را دارا می باشند.

نکات لازم در زمان خرید پرینتر های  خانگی

  • سرعت چاپ چاپگر های خانگی
  • سطح رزولوشن پرینتر
  • هزینه مواد مصرفی
  • ظرفیت چاپ
  • برنامه ها و آپشن های طراحی شده در پرینتر
  • قابلیت وای فای و چاپ دو رو
 نتیجه گیری
اینکه کدام یک ار انواع پرینتر های لیزری و یا جوهری برای مصارف خانگی شما مناسب است دقیقا بر اساس نیاز شما و همچنین بودجه در نظر گرفته شده برای خرید پرینتر های خانگی بر می گردد. معمولا پرینتر ههای خانگی بسیار حساس هستند بنابراین توصیه می شود پس از خرید پرینتر های خانگی به درستی از آنها استفاده شود تا نیاز چندانی به تعمیر پیدا نکنند و عمر مصرفی آنها بیشتر شود.