آموزش عکاسی حرفه ای با گوشی

حرفه ای عکس بگیرید

مقدمه
در دسترس قرار گرفتن تلفن همراه برای همه افراد حتی کودکان باعث شده است تا افراد بتوانند براحتی با استفاده از دوربین موبایل خود، لحظات شیرین خویش را ثبت کنند. اغلب مردم فکر می کنند عکاسی با گوشی همراه همین قدر ساده است که یک کودک نیز به آسانی آن را انجام می دهد و نیازی به آموزش خاصی در این زمینه وجود ندارد. اما بهتر است بدانید همین کار به ظاهر ساده اگر با آموزش حرفه ای همراه شود می تواند نتایج عالی به همراه داشته باشد و عکس هایی با کیفیت مناسب بگیرید. در این مقاله می خواهیم در مورد آموزش عکاسی حرفه ای با گوشی صحبت کنیم. اگر می خواهید یک عکاس حرفه ای شوید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

قسمت های اصلی دوربین  موبایل

در راستای آموزش عکاسی حرفه ای با موبایل بهتر است در گام اول با اجزای اصلی دوربین تلفن همراه آشنا شوید. آگاهی از این موضوع به این دلیل اهمیت دارد که به شما کمک می کند، عکس های با کیفیتی بگیرید.

  • سنسور
  • لنز
  • لرزشگیر دوربین
  • سیستم فوکوس خودکار
  • نرم افزار

چگونه با استفاده از گوشی موبایل، عکس های حرفه ای بگیریم؟

لنز دوربین موبایل خود را تمیز کنید

اولین گام در روند آموزش عکاسی با موبایل، کسب اطمینان از تمیز بودن لنز دوربین است. شاید چندان مهم به نظر نرسد اما تمیز بودن لنز دوربین می توانید در کیفیت عکس تاثیر زیادی داشته باشد. نشستن گرد و خاک بر روی لنز دوربین موبایل یا جای اثر انگشت می تواند منجر به لک برداشتن این قطعه و تا رشدن عکس می شود. در صورتی که لنز اکسترنال را مورد استفاده قرار می دهید حتما قبل از ثبت عکس آن را با دستمال و کیت مخصوص تمیز نمایید.

انتخاب زاویه دید

قرار گرفتن در مکان درست به نحوی که نور طبیعی به سوژه مورد نظر بتابد در کیفیت عکس اثر می گذارد. چنانچه از سه پایه استفاده کنید بهتر می توانید دوربین را در زاویه درست تنظیم کنید. توصیه می کنیم هنگام عکس گرفتن از یک سوژه چند بار پشت سر هم، عکس بگیرید تا بعدا با کیفیت ترین عکس را انتخاب کنید.

زوم نکنید

به جای اینکه روی هدف زوم کنید بهتر است کمی به سوژه نزدیک تر شوید. در مقایسه با دوربین های عکاسی، دوربین های تلفن همراه از قابلیت زوم اپتیکال برخوردار نیستند؛ در نتیجه کیفیت عکس چندان جالب نخواهد بود. این کاهش کیفیت به خصوص در زمان چاپ عکس به شکل فیزیکی بیشتر نمود پیدا می کند.

از فلش  ال ای دی استفاده نکنید

با توجه به اینکه نور فلش ال ای دی می تواند بر روی اجسام انعکاس پیدا کند و همچنین سایه هایی را بر روی سوژه هدف ایجاد نماید بهتر است از روشن کردن آن اجتناب نمایید. اگر در تجارب قبلی خود از نور فلش ال ای دی برای عکاسی استفاده کرده باشید، متوجه شده اید که چشم های سوژه به رنگ قرمز ثبت شده است. این دقیقا بخاطر  بازتاب نور لنز می باشد.

برنامه ویژه عکاسی را در گوشی خود نصب کنید

اگر چه دوربین گوشی های عکاسی از قابلیت های ویژه ای برخوردار هستند اما می توانید با نصب برنامه های عکاسی از امکانات متنوع و بیشتری برخوردار شوید. اپلیکیشن های کاربردی در این زمینه وجود دارند از جمله:

  •  Camera 360
  • ProCamera

حالت HDR دوربین گوشی را فعال کنید

قابلیت HDR دوربین موبایل به شما این امکان را می دهد تا چند عکس متوالی با اکسپوژر های متفاوت از سوژه بگیرید و در نهایت بهترین آنها را انتخاب نمایید. بهتر است حالت خودکار  HDR را تنظیم نمایید تا گوشی به طور هوشمندانه، زمان ثبت عکس را تشخیص دهد.

سوژه خود را در مرکز قرار ندهید

یکی از اصول مهم آموزش عکاسی حرفه ای با گوشی این است که شما از قانون یک سوم استفاده نمایید. این قانون به شما می گوید که اگر سوژه را دقیقا در وسط کادر قرار دهید، عکس گرفته شده به صورت ایستا به نظر خواهد رسید، بهتر است سوژه عکاسی را در یک سوم کادر قرار دهید تا جلوه بهتری ایجاد کند.

امتیازات عکاسی با گوشی

  • تلفن های همراه در مقایسه با دوربین های عکاسی حرفه ای بسیار سبک بوده و حمل آنها آسانتر است. به همین دلیل می توان همیشه و همه جا آنها را به همراه داشت و در هر موقعیتی، لحظات خود را ثبت کنید.
  • عکاسی با دوربین حرفه ای معمولا کمی پیچیده است در حالی که عکس گرفتن با گوشی های هوشمند آنقدر آسان است که یک کودک هم می توان از عهده آن بر بیاید.

جهت برآورد هزینه آنلاین چاپ عکس کلیک کنید.

نتیجه گیری
چنانچه نکات آموزشی بالا را در زمان ثبت عکس رعایت کنید، قطعا عکس با کیفیت تری خواهید گرفت. با چند بار تمرین می توانید به یک عکاس حرفه ای تبدیل شوید.