چاپ کتاب ارزان در سمنان

تعرفه های باورنکردنی چاپ!!!

مقدمه
دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع دکتر می بایست رزومه قوی داشته باشند تا شانس قبولی خود را در جلسه مصاحبه بالا ببرند. این در حالی است که اعضای هیئت علمی دانشگاه ها هم به جهت ارتقای جایگاه علمی خود نیازمند ارائه رزومه درخشان هستند. چاپ کتاب یک راهکار بسیار کاربردی جهت پیشبرد مقاصد و دستیابی به اهداف فوق می باشد. در این مقاله قصد داریم چاپ کتاب ارزان در سمنان را مورد بررسی قرار دهیم.

چاپ ارزان

به فرآیند چاپ در بستر اینترنت که با حداقل هزینه انجام می شود چاپ ارزان آنلاین گفته می شود. متقاضیان چاپ ارزان می توانند با ثبت سفارش خود در وب سایت اختصاصی چاپخانه های آنلاین بدون محدودیت زمانی و مکانی در اسرع وقت، محصول مورد نظر را به صورت چاپ شده درب منزل تحویل بگیرند. تمامی مراحل چاپ به صورت آنلاین انجام می گیرد و  به مشتری این امکان  داده می شود تا بر تمامی جریان چاپ نظارت داشته باشد. در عملیات چاپ ارزان، ویترین فروش گاهی چاپخانه مجموعه متنوعی از خدمات ارائه شده توسط موسسه را نمایش می دهد که مشتری با انتخاب هر کدام از آنها می تواند درخواست خود را در سامانه درج کند.

چاپ کتاب با تعرفه پایین

همانطور که می دانید؛ چاپ کتاب دربرگیرنده مجموعه ای از اقدامات اجرایی و قانونی است که توسط نویسنده و انتشاراتی ها انجام می گیرد.  در روش های سنتی این فرآیند در طولانی مدت اتفاق می افتاد و نویسنده مدت زمان زیادی در نوبت انتظار بود تا کتاب وی چاپ شود و در بازار فروش کتاب عرضه گردد. یکی از دلایل تاخیر در زمان چاپ استفاده از دستگاه های چاپ قدیمی بود که عموما به شکل دستی کار می کردند. این در حالی است که امروزه در راستای چاپ کتاب و سایر محصولات از پیشرفته ترین ماشین آلات چاپ استفاده می نمایند. این دستگاه ها قادر هستند تعداد زیادی از نسخه های چاپی را در زمان کم و با کیفیت عالی چاپ نمایند. همچنین میزان خرابی و استهلاکی دستگاه های چاپ امروزی که در چاپخانه های آنلاین به کار گرفته می شوند بسیار کم است و در کاهش هزینه های چاپ تاثیر گذاری مستقیم دارد.

مراحل چاپ کتاب ارزان

پس از پایان پذیرفتن نگارش اولیه کتاب توسط نویسنده که به صورت تایپ شده یا دست نویس انجام می گیرد و در ادامه پرسنل انتشاراتی ها اقدام به تایپ فایل دست نویس می نمایند نوبت به فرآیند قانونی چاپ می رسد. در این مرحله نیاز به دریافت مجوز های لازم جهت چاپ است. اخذ این مجوز ها برای تمامی انواع کتاب ها صرف نظر از محتوا و مضمون ضروری می باشد و در صورتی که در دریافت هر کدام از آنها کوتاهی پیش آید؛ پس از مشاهده نسخه های چاپ شده در بازار فروش و کتابخانه ها سریعا جمع آوری می شود.

دریافت شابک

شابک ها کد های اختصاصی هستند که از 10 تا 13 رقم تشکیل می شود و به منظور شناسایی کتاب صادر می گردند. این شماره های بین المللی در تمامی نوبت های چاپ ثابت باقی می مانند.

اخذ فیپا

جهت دریافت فیپا، ناشر فایل اصلی کتاب به همراه سی دی و شماره شابک را به خانه کتاب ایران تحویل می دهد. پس از گذشت 10 الی 2 هفته پس از زمان تحویل، فیپا تنظیم شده و در صفحه اول کتاب درج می گردد. در حقیقت فیپا فهرست نویسی کتاب است که معمولا در تمامی عناوین کتاب های درسی و متفرقه شاهد آن هستیم و مجموعه از اطلاعات هویتی کتاب مانند محل چاپ، سال چاپ و نام نویسنده یا نویسندگان را در بر می گیرد.

مجوز ارشاد

تمامی کتاب های چاپ شده در کشور باید تحت نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ شوند تا از جهت محتوا و مضمون مورد ارزیابی قرار گرفته و ارزش های سیاسی، اجتماعی، عقیدتی در متن و تصاویر آنها رعایت شود.

نتیجه گیری
چاپ کتاب یا سایر محصولات چاپی مانند چاپ کارت ویزیت، بنر های تبلیغاتی، کاتالوگ، بروشور باید توسط انتشاراتی های معتبر انجام گیرد. این در حالی است که متاسفانه برخی افراد سود جو در فضای مجازی بدون اینکه مجوز های قانونی داشته باشند اقدام به فعالیت در حوزه چاپ و نشر کرده اند. چه بسا کلاه برداری های کلان اتفاق بیوفتد بدون اینکه خدمتی به مشتری ارائه گردد. توصیه می کنیم قبل از تحویل سفارش به چاپخانه های آنلاین حتما اعتبار آنها را بسنجید و اطمینان خاطر کسب نمایید.