چاپ ارزان در محمودیه

چگونه می توانید داستان خود را به شکل یک کتاب منتشر کنید؟

مقدمه
در این مقاله می خواهیم به چگونگی چاپ و نشر کتاب داستان با کمترین هزینه بپردازیم. چاپ ارزان در محمودیه، راهکاری است که به شما مخاطبین عزیز پیشنهاد می کنیم، حتما امتحان کنید. قطعا شاهد کاهش هزینه های چاپ خواهید بود.

چاپ کتاب به روش های مختلف

نشر سنتی

 جایی که ابتدا نماینده ادبی را پیدا می کنید و سپس به شما کمک می کند تا یک شرکت انتشاراتی برای چاپ و توزیع داستان خود پیدا نمایید. در این روش معمولا مدت زمان زیادی طول می کشد تا داستان شما به جهان منتقل شود زیرا ابتدا باید برای ارسال نامه های پرس و جو برای تأمین نماینده، وقت صرف کنید. پس از آن نیز پروسه پیدا کردن انتشاراتی معتبر شروع می شود.

انتشارات مستقل

این شبیه فرایند ارسال و کار با ناشران سنتی است اما معمولاً لازم نیست ابتدا از طریق یک نماینده ادبی وارد شوید. اکثر ناشران مستقل درخواست های نویسندگان را مستقیماً می پذیرند. اگر مطمئن نیستید که ناشر به نمایندگی نیاز دارد یا خیر، دستورالعمل های ارسال آنها را بررسی کنید تا در جریان قرار بگیرید.

انتشارات خود

شما جایی برای چاپ کتاب های خود پیدا می کنید و سپس خودتان آنها را می فروشید. بیشتر کار این است که کتاب خود را به فروشگاه ها برسانید. ممکن است دسترسی کمتری داشته باشید  اما این راهی عالی است که کتاب خود را با قیمت مناسب و سریع به بازار عرضه کنید. هرکسی می تواند آن را انجام دهد! شما همیشه می توانید با انتشار خود شروع کنید و بعداً به نشر مستقل یا سنتی بروید.

5گام برای انتشار کتاب داستان توسط نویسنده:

1.تصاویر را با وضوح بالا اسکن کنید.

برای دیجیتالی شدن و انتقال به رایانه به تصاویر با رزولوشن بالا نیاز دارید. اگر تصاویر بزرگتری دارید به اسکنر با فرمت بزرگ نیاز دارید.

2. شماره شابک

ISBN یک شماره طولانی است که با بارکد جفت شده است و در هر کتابی که از فروشگاه خرید می کنید یافت می شود. مخفف International Standard Book Number (شماره استاندارد کتاب بین المللی) است. جهت دریافت شابک می توانید به آدرس الکترونیکی خانه کتاب ایران مراجعه کرده و از شرایط اخذ آن مطلع گردید.

برخی از ناشران و سایر خدمات ممکن است پیشنهاد دهند که ISBN شما را برای شما تهیه کنند، اما بهتر است خودتان این کار را انجام دهید تا هیچ کس جز شما مالک آنها نباشد.

3. کتاب خود را روی کامپیوتر چیدمان کنید.

این زمانی است که متن را از داستان خود با تصاویر لایه بندی می کنید و می بینید که همه چیز با هم جمع می شوند! معمولاً مستلزم استفاده از Adobe InDesign یا هر برنامه طراحی است که چاپگر شما پیشنهاد می دهد.

4. حق چاپ از کتاب شما.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که فرم مربوطه را از دفاتر حق چاپ کتاب به صورت آنلاین دریافت کرده و پر کنید . پس از پرداخت هزینه، دفتر حق چاپ به شما گواهی نامه ای ارسال خواهد کرد که تمام اطلاعات کتاب شما را فهرست می کند.

5. فایل های کتاب خود را به چاپگر ارسال کنید.

سه گزینه اصلی برای چاپ وجود دارد: چاپ بر اساس تقاضا (POD)، چاپگر کتاب و چاپ دیجیتالی به عنوان کتاب الکترونیکی.

نگارش و انتشار یک کتاب چیزهای زیادی دارد ، اما وقتی همه زحمات خود را در کنار هم می بینید و آن را با دیگران به اشتراک می گذارید، هیچ احساس دیگری مانند آن وجود ندارد.

چاپ روم یک راه میان بر جهت چاپ کتاب داستان شما

هر چند در این مقاله چگونگی چاپ کتاب توسط نویسنده شرح داده شد اما چنانچه به هر دلیلی برای شما مقدور نیست که خود، شخصا برای چاپ کتاب داستان اقدام نمایید، می توانید تمامی مراحل را به انتشاراتی چاپ روم واگذار کنید. قطعا نتایج عالی خواهید گرفت.

نتیجه گیری
چاپ ارزان در محمودیه به صورت آنلاین انجام می گیرد. در واقع شما می توانید با مراجعه به وب سایت اختصاصی چاپخانه ها، سفارش چاپ کتاب داستان را ثبت کنید. با توجه به توضیحات فوق و اینکه کار های اولیه چاپ را خودتان انجام داده این، روند چاپ و نشر به سرعت انجام می گیرد. بدین ترتیب در کوتاه ترین زمان ممکن  شاهد عرضه و فروش آثار خود به تیراژ های متعدد خواهید بود.