چاپ ارزان در بهبهان

چاپ در تیراژ بالا چه کاربرد هایی دارد؟

مقدمه
برخی محصولات چاپی به دلیل پخش در سطح وسیع و گسترده نیاز به چاپ در تیراژ های بالا دارند. به طور مثال تراکت، بروشور، کارت ویزیت، کاتالوگ مهمترین ابزار های تبلیغاتی هستند که برای طیف بی شماری از مخاطبین تولید و عرضه می گردند. چاپ در تیراژ بالا قطعا کار هزینه برداری است و نیاز به پرداخت مبالغ هنگفت دارد. در این مقاله می خواهیم به موضوع چاپ ارزان در بهبهان بپردازیم و به این سوال پاسخ دهیم که آیا چاپ ارزان واقعیت دارد؟

چاپ ارزان چیست؟

چاپخانه های امروزی به سرویس چاپ آنلاین مجهز گردیده اند. به این ترتیب که تمامی مراحل چاپ را از زمان تحویل تا چاپ نهایی به شکل آنلاین انجام می دهند و تمامی ارتباطات انجام گرفته بین مشتری و فروشنده در بستر اینترنت صورت خواهد گرفت. مشتری از طریق وب سایت اختصاصی چاپخانه ها به ویترین فروشگاهی آنها سر میزند و از بین انبوه خدمات ارائه شده، درخواست خود را تعیین می کند.

به دلیل اینکه در روش ثبت سفارش و تحویل آن درب منزل، بیشتر واسطه ها حذف می گردند؛ هزینه چاپ با قیمت کمتری محاسبه می شود. البته عوامل متعدد دیگری نیز وجود دارند که در کاهش تعرفه های چاپ آنلاین تاثیر مستقیم دارند.

عوامل تاثیر گذار در کاهش هزینه های چاپ

خرید مستقیم از تولیدی ها

به جهت اینکه تولیدی ها مستقیما کالا را تولید کرده و به بازار فروش عرضه میکنند هزینه خرید از آنها به طور چشمگیری کاهش می یابد. ناشر با خرید کاغذ مصرفی، تونر رنگی و زینک از تولیدی ها، هزینه های اولیه خط تولید را می کاهد و در نتیجه قیمت ارزان تری را برای دستمزد چاپ در نظر می گیرد.

به کار گیری نیروی انسانی کارآمد

هر چقدر نیروی انسانی به کار گرفته شده در چاپخانه ها حرفه ای تر باشد، احتمال بروز اشتباه و خطاهای چاپی کمتر می شود. فرض کنید به علت بی دقتی یکی از پرسنل، تعداد زیادی از نسخه های یک محصول چاپ گردد در حالی که عملا بی استفاده خواهد بود. این امر خسارت مالی زیادی به چاپخانه وارد می سازد.

دستگاه های مجهز و به روز

استفاده از دستگاه های پیشرفته افست و دیجیتال در تولید حجم بالای چاپ تاثیر زیادی دارد. می توان در مدت زمان کم، تعداد زیادی از نسخه های چاپ محصولات مختلف مانند کتاب، بروشور، کارت ویزیت، تراکت و غیره را چاپ نمود. این در حالی است که در روش های سنتی به دلیل اینکه از روش های دستی استفاده میشد و همچنین دستگاه های چاپ به دلیل خرابی که داشتند هزینه های استهلاکی زیادی را ایجاد می کردند؛ تعرفه های چاپ بسیار بالا بود تا ناشر بتواند هزینه های خود را جبران کند.

پرینت  رنگی ارزان

پرینت رنگی به جهت اینکه از تعداد رنگ های زیادی برای چاپ روی کاغذ استفاده میکند هزینه زیادی دارد. معمولا مشتری به چاپ رنگی ارزان دید خوشایندی ندارد و فکر میکند در قبال پرداخت هزینه کم، محصول با کیفیتی را به دست نخواهد آورد. اما این یک تصور اشتباه است زیرا با در نظر گرفتن موارد فوق و تغییراتی که در سبک چاپ توسط موسسه های پیشرفته و مجهز صورت گرفته این امر منطقی به نظر میرسد.

پرینت سیاه و سفید ارزان در بهبهان

علاوه بر کاهش هزینه های پرینت رنگی، قیمت تمام شده چاپ سیاه و سفید هم ارزان تر محاسبه می گردد. چاپ یک رو سبب به هدر رفتن کاغذ مصرفی می شود زیرا یک طرف کاغذ عملا بی استفاده خواهد ماند. بهتر است هنگام ثبت سفارش از فروشنده بخواهید جزوه درسی یا فایل الکترونیکی مورد نظر را به صورت سیاه و سفید دو رو چاپ نماید. به این ترتیب میزان کاغذ مصرفی نصف میشود و در نتیجه قیمت تمام شده چاپ نیز کاهش خواهد یافت.

نتیجه گیری
تمامی خدمات ارائه شده توسط چاپخانه های فیزیکی به صورت مجازی و آنلاین نیز انجام می گیرد؛ از این رو مشتری بدون محدودیت در نوع سفارش ، می تواند هر گونه خدمات چاپی را درخواست نماید. به طور کلی چاپخانه های آنلاین با امتیازات ویژه ای که دارند در تسریع و تسهیل روند زندگی مردم تاثیر بسزایی دارند.