چاپ ارزان در  بروجرد

ارزان اما با کیفیت/ چاپ کتاب ارزان

مقدمه
در این مقاله قصد داریم چاپ ارزان در بروجرد را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید تا از تازه های چاپ و نشر در این شهر باخبر گردید.

چاپ کتاب ارزان در بروجرد

معمولا نویسندگان پس از پایان پذیرفتن مراحل اولیه نگارش به مسئله هزینه های چاپ کتاب به عنوان یک معضل بزرگ نگاه می کنند. برخی از مولفین یا مترجمان به دلیل مشکل مالی، چاپ آثار خود را تا مدت ها به تاخیر می اندازند. این در حالی است که چاپخانه های آنلاین با استفاده از روش های کاملا پیشرفته، هزینه های خط تولید را تا حد زیادی کاهش داده اند و سعی در بهبود تعرفه های چاپ کتاب و سایر محصولات چاپی دارند.

سفارش چاپ کتاب ارزان

در راستای چاپ کتاب با قیمت پایین می توانید لیست چاپخانه های مجهز به سرویس چاپ آنلاین را در گوگل جستجو نموده و با مقایسه تعرفه های در نظر گرفته شده، سفارش چاپ کتاب خود را به موسسه ای بسپارید که تعرفه ارزان قیمتی دارد و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشد. در قسمت آپلود فایل، نسخه تایپ شده کتاب را بار گزاری نمایید و در فرم مربوط به ثبت سفارش، جنس کاغذ، قطع کتاب، طراحی جلد، چاپ رنگی یا سیاه و سفید و نوع صحافی را انتخاب کنید. اگر شما خواستار چاپ با مشخصات دیگری هستید می توانید با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

مراحل چاپ کتاب ارزان

دریافت شابک

اولین مرحله اداری در فرایند چاپ کتاب مربوط به دریافت شماره شابک از کتابخانه ملی ایران است. شابک ها ارقام 10 تا 13رقمی هستند که به طور مجزا برای هر کتاب صادر می شوند. یکی از فواید اصلی و هم دریافت شابک، شناسایی سریع و آسان کتاب است.

اخذ فیپا

نام نویسنده یا نویسندگان، سال چاپ، محل چاپ مهمترین اطلاعاتی هستند که در فهرست نویسی صفحه اول کتاب یا به اصطلاح فیپا درج می گردند. ناشر جهت اخذ فیپا می بایست فایل اصلی کتاب به همراه سی دی و شماره شابک را به خانه کتاب ایران تحویل دهد. حداقل پس از گذشت مدت زمان تقریبی10 تا 14 روز کاری پس از ثبت سفارش، فیپا صادر خواهد شد.

مجوز ارشاد

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت کاملا دقیق و موشکافانه ای بر روند چاپ کتاب اعمال می کنند. به این ترتیب که ناشر باید سه نسخه از کتاب که شماره شابک و فیپا را دریافت کرده باشد به سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل دهد. کارشناسان اداره ارشاد محتوا و طراحی کتاب را با دقت بسیار زیاد بررسی می کنند و در صورت که مضمون و تصاویر کتاب با ارزش های سیاسی، اجتماعی، عقیدتی کشور مغایرتی نداشته باشد، مجوز لازم را صادر خواهد نمود.

نکته: چنانچه به هر دلیلی ناشر موفق به دریافت مجوز های قانونی چاپ نگردد و به طور غیر قانونی کتاب مورد نظر را چاپ و روانه بازار فروش نماید به محض مشاهده، نسخه های کتاب جمع آوری خواهد شد.

عوامل موثر در تعیین قیمت چاپ کتاب

تعداد صفحات

تعداد صفحات کتاب مشخص کننده میزان کاغذ مصرفی و زینک است. هر چقدر تعداد صفحات کتاب بیشتر باشد، هزینه چاپ افزایش خواهد یافت.

جنس کاغذ

کاغذ ها در انواع متفاوتی از جمله کاغذ سپید یا تحریر، کرافت، کاهی در بازار موجود می باشند. هر کدام از انواع کاغذ های چاپ گرماژ متفاوتی دارند. کاغذ ها بسته به  میزان ضخامت و مقاومتی که به هنگام چاپ از خود نشان می از کیفیت متفاوتی برخوردار هستند.

قطع کاغذ

ابعاد و سایز های رایج کتاب شامل قطع وزیری، رقعی، خشتی و رحلی می باشد. کاملا مشخص و واضح است که سایز های بزرگ هزینه های بیشتری را ایجاد می نمایند. به طور مثال کتاب هایی با قطع جیبی بسیار کم هزینه تر از سایر انواع قطع های چاپ کتاب می باشند.

روش چاپ

چاپخانه های آنلاین از روش های پیشرفته چاپ افست و چاپ دیجیتال در کار خود بهره می گیرند. چاپ افست برای تیراژ های با حجم بالا مناسب است چرا که هزینه های چاپ ارزان تر محاسبه می شود و به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشد. چاپ دیجیتال کیفیت بسیار بالایی دارد و برای سفارش های با حجم کم مناسب است.

نتیجه گیری
چاپخانه های آنلاین با استفاده از ماشین آلات چاپ پیشرفته، به کار گیری نیروی انسانی کارآمد و خرید مستقیم کاغذ از تولیدی ها توانسته اند، هزینه های تولید را کاهش بدهند و در نتیجه تعرفه مناسب تری را برای چاپ کتاب در نظر بگیرند.