چاپ ارزان در اراک

چاپ آنلاین/انقلاب در دنیای انتشارات

مقدمه
در یکی دیگر از سری پست های چاپ ارزان با شما شما هستیم با موضوع چاپ ارزان در اراک. در این مطلب می خواهیم چاپ کتاب از پایان نامه را با هزینه ارزان توضیح دهیم. اگر شما هم به دنبال تقویت رزومه و بالا بردن جایگاه علمی خود به واسطه چاپ کتاب هستید، توصیه می کنیم این مقاله را با دقت بخوانید. مطالب بسیار ارزشمندی در این پست گردآوری شده که حتما بدرد تان می خورد و می تواند راهگشای شما در فرایند چاپ کتاب ارزان باشد.

معیار های اصلی در تبدیل پایان نامه به کتاب

دانشجو فارغ التحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، می بایست موفق به اخذ حداقل نمره 18 شده باشد.

محتوا و مضمون پایان نامه باید جدید و نو باشد.

موضوع پژوهش انجام گرفته باید قابلیت فروش داشته باشد.

محتوای پایان نامه باید به حدی غنی و ارزشمند گرد آوری شده باشد که بتوان آن را در همایش های علمی ارائه کرد.

نکات مهم در تبدیل پایان نامه به کتاب

موضوع کتاب نباید عینا از عنوان پایان نامه گرفته شده باشد؛ بلکه باید عنوانی مرتبط و نزدیک با  عنوان پژوهش داشته باشد.

تمامی عبارات و کلماتی که مستقیما به عنوان پایان نامه اشاره دارند می بایست با عنوان کتاب جایگزین گردند.

عناوین اصلی و فرعی نباید دقیقا مانند تیتر های درج شده در متن پایان نامه باشند؛ با کمی تغییر عبارات و کلمات می توان آنها را متن جدیدی تبدیل کرد.

در زمان نگارش کتاب مستخرج از پایان نامه باید به شیوه نامه نگارش و ویرایش کتاب از طرف معاونت پژوهشی دانشگاه ابلاغ می گردد، توجه داشت و بر اساس آن اقدام نمود.

در بخش رفرنس و منابع کتاب باید پایان نامه را به عنوان یکی از منابع اصلی معرفی نمایید.

برخی قسمت های نوشته شده در متن پایان نامه مانند اهداف، فرضیات، بیان مساله فقط به این فعالیت پژوهشی اختصاص دارد و نباید در متن کتاب آورده شوند.

سعی کنید یک پیشگفتار خوب و ارزنده را به کمک استاد راهنمای خود تنظیم کرده و به محتوای کتاب اضافه نمایید.

در صورتی که پایان نامه حاوی نمودار ها و جداول متناوب است به هنگام انتقال آنها در متن کتاب حتما به این نکته توجه داشته باشید که عناوین و توضیحات جدول ها در قسمت بالایی آنها و عنوان و شرح نمودار ها در قسمت پایین آنها نوشته شود.

هزینه چاپ کتاب مستخرج از پایان نامه

عوامل متعددی در برآورد هزینه های چاپ کتاب مستخرج از پایان نامه دخیل هستند که در ادامه به تفصیل توضیح داده خواهند شد. شما می توانید با استفاده از نرم افزار برآورد هزینه آنی و لحظه ای چاپ که توسط چاپخانه های آنلاین طراحی شده اند و در وب سایت اختصاصی چاپخانه قرار گرفته اند، هزینه نهایی چاپ را محاسبه کنید.

هزینه چاپ کتاب مستخرج از پایان نامه/ تعداد صفحات

یکی از مهمترین فاکتور های اثر گذار در تعیین هزینه چاپ کتاب، تعداد صفحات آن می باشد. هر چقدر تعداد صفحات بیشتر باشد به همان نسبت هزینه چاپ نیز افزایش خواهد یافت. به طور مثال یک کتاب 1000 صفحه ای حداقل دو برایر هزینه چاپ کتاب 500 صفحه ای خرج به بار می آورد و نیاز به سرمایه گذاری هنگفت دارد.

هزینه چاپ کتاب مستخرج از پایان نامه/ قطع کتاب

سایز و ابعاد کتاب دومین عامل دخیل در تعیین هزینه چاپ است. کتاب ها در قطع های متفاوتی همچون قطع رحلی، قطع خشتی، قطع وزیری و قطع رقعی چاپ می شوند. هر کدام از این سایز ها، به هزینه متفاوتی جهت طراحی و چاپ نیاز دارد.

هزینه چاپ کتاب مستخرج از پایان نامه/ جنس کاغذ

کاغذ سپید یا تحریر، کاغذ کاهی، کاغذ کرافت یا بازیافتی متداول ترین کاغذ های موجود در بازار به شمار می آیند. این کاغذ ها از گرماژ و سطح کیفیت متفاوتی برخوردار هستند. کاغذ های با گرماژ 85 گرم در مقایسه با کاغذ هایی با وزن 65 گرم گران تر به فروش می رسند.

هزینه چاپ کتاب مستخرج از پایان نامه/ تعداد رنگ ها

تونر رنگی با قیمت زیادی خریداری می شود و هر چقدر طیف رنگی به کار برده شده در کتاب بیشتر باشد هزینه چاپ افزایش خواهد یافت. چاپ کتاب در دو رنگ نسبت به چهار رنگ مقرون به صرفه تر می باشد.

نتیجه گیری
علاوه بر فاکتور های فوق، عوامل دیگری نیز وجود دارند که بر تعیین قیمت چاپ کتاب اثر می گذارند. در صورت کسب آگاهی بیشتر می توانید با انتشاراتی های آنلاین در اراک تماس بگیرید.