چاپ آنلاین در سنندج

چاپ کتاب با تعرفه ارزان

مقدمه
در هر نقطه از ایران، مراکز چاپ و نشر متعددی وجود دارند که به روش های کاملا سنتی، خدمات چاپ کتاب، کارت ویزیت، تراکت، سربرگ و غیره را انجام می دهند. سختی های استفاده از خدمات چاپخانه های فیزیکی، سبب شکل گیری و توسعه مراکز چاپ و نشر آنلاین گردیده است. بله درست شنیدید، چاپخانه های آنلاین روش نوین خدمات چاپی است که تماما به صورت آنلاین و در بستر اینترنت انجام می گیرد. در این مقاله قصد داریم چاپ آنلاین در سنندج را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید تا از تازه های چاپ در شهر سنندج مطلع گردید.

سفارش آنلاین چاپ کتاب

چاپ کتاب یک راهکار بسیار مفید برای تقویت رزومه دانشجویان و اعضای هیئت علمی است. فرآیند چاپ کتاب اگر چه سخت و پیچیده به نظر می رسد اما با انتخاب یک انتشاراتی معتبر و حرفه ای می تواند در زمان کم و با کیفیت بالا، کتاب خود را چاپ و روانه بازار فروش کنید. سفارش چاپ کتاب به شکل سنتی و از طریق چاپخانه های آنلاین واقعا سخت و زمان بر است. در حالی که روش سفارش آنلاین چاپ کتاب، مسیر کاملا راحت و ساده ای را پیش روی شما قرار می دهد. مشتری در هر جایی که هست، در منزل شخصی یا محیط کار، به سایت اختصاصی چاپخانه های آنلاین مراجعه می کند و در بخش ثبت سفارش، فرم مربوط را تکمیل می نماید. نوع قطع کتاب، جنس کاغذ، طراحی و سایر نکات مربوط به فرآیند چاپ کتاب بسته به بودجه و سلیقه مشتری انتخاب می گردد.

مراحل چاپ کتاب

آماده سازی فایل اولیه

اولین مرحله در فرآیند چاپ کتاب مربوط به نگارش محتوای متنی است. نویسنده باید متن کتاب را به صورت تایپ شده آماده کند. در صورتی که فایل اولیه کتاب به شکل دست نویس تنظیم شده باشد، انتشاراتی های آنلاین طرف قرار داد، آن را تایپپ خواهند کرد.

ویراستاری

ویراستاری کتاب به دلیل برطرف شدن اشتباهات تایپی و غلط های املایی کتاب بسیار اهمیت دارد. بسیار ناخوشایند خواهد بود اگر خواننده در زمان مطالعه کتاب، متوجه غلط های املایی و نگارشی در متن کتاب گردد.

صفحه آرایی

صفحه آرا یا گرافیست کار حرفه ای متناسب با موضوع و محتوای داخل کتاب، به طراحی جلد و مصور سازی کتاب می پردازد. توجه به رده سنی مخاطب نقش مهمی در طراحی کتاب دارد. معمولا قشر کودک به کتاب های رنگی علاقه دارد درحالی که  مخاطب جوان بیشتر به محتوای متن کتاب معطوف می شود.

دریافت شابک

شابک ها کد اختصاصی هستند که برای هر کتاب به طور جداگانه صادر می شوند. این کد های اختصاصی در تمامی نوبت های چاپ ثابت می مانند و تغییر نخواهند کرد.

اخذ فیپا

اطلاعات هویتی کتاب مانند محل چاپ، سال چاپ و نام نویسنده یا نویسندگان به شکل فهرست بندی شده  در صفحه اول کتاب درج می گردد.

مجوز ارشاد

نویسندگان کتاب ها صرف نظر از محتوا و مضمون کتاب ملزم به رعایت یک سری ضوابط و قوانین هستند. در صورتی که ارزش های عقیدتی، سیاسی و اجتماعی کشور مان در متن و تصاویر کتاب ها لحاظ نشده باشد؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز مربوطه را صادر نخواهند کرد. در این صورت با مشاهده نسخه های کتاب در بازار فروش، به سرعت جمع آوری خواهند شد.

انواع قطع کتاب

قطع رحلی: این قطع بیشتر برای چاپ کتاب های درسی مناسب است  و در ابعاد تقریبی 21*29چاپ می شود.

قطع وزیری: اکثر کتاب های دانشگاهی و تخصصی در قطع وزیری و اندازه 17.5*25چاپ می گردند.

قطع رقعی: چاپخانه ها جهت چاپ کتاب های ادبی و عمومی از قطع رقعی در سایز 14.5*21 استفاده می کنند.

آیا چاپ کتاب ترجمه شده را می توان به انتشاراتی های آنلاین سپرد؟

هیچ محدودیتی در سفارش آنلاین وجود ندارد. شما می توانید تمامی سفارشات خود را حتی در تیراژ کم به چاپخانه های آنلاین بسپارید. روند چاپ کتاب ترجمه شده نیز مانند مراحل چاپ کتاب عادی است.

برآورد آنلاین هزینه های چاپ

چاپخانه های آنلاین امکان برآورد آنی و لحظه ای هزینه های چاپ را فراهم آورد اند. فاکتور های متعددی در تعیین هزینه های چاپ آنلاین تاثیر گذار هستند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

  • تعداد نسخه های چاپ
  • تعداد صفحات
  • چاپ یک رو یا دو رو
  • طراحی و صفحه آرایی کتاب
  • پیچیدگی یا ساده بودن طراحی جلد
  • قطع
  • قیمت کاغذ
  • جوهر رنگی
  • صحافی